<span dir="ltr"> <div style="background-color:white;" id="divtagdefaultwrapper"><font face="Calibri,Arial,Helvetica,sans-serif" size="3" color="black"><span style="font-size:12pt;background-color:white;"> <div> <div> <div id="divtagdefaultwrapper"><font face="Calibri,Arial,Helvetica,sans-serif"> <div> <div> <div id="divtagdefaultwrapper"><font face="Calibri,Arial,Helvetica,sans-serif"> <div style="margin-top:0;margin-bottom:0;"><font face="Arial,sans-serif">Osman Hamdi bey’in Tanzimat dönemindeki modernleşme etkisi dışında Sultanı ikinci Abdülhamid dönemindeki kültürel modernleşmeden etkilendiğini dile getiren Şükür, batı terbiyesi almasına rağmen kültürüne yabancılaşmayan entelektüel aydın bir devlet adamı olduğunu dile getirdi.</font></div> <div style="margin-top:0;margin-bottom:0;"><font face="Arial,sans-serif">"Kaplumbağa Terbiyecisi", "Arzuhalci", "Kur'an Okuyan Hoca", "Silah Tüccarı", "Leylak Toplayan Kız" "Şehzade başı Camisi Avlusunda Kadınlar" " Feraceli kadınlar" "Mimozalı Kadın" Ab-ı Hayat Çeşmesi” , Mihrap” gibi tabloları Osman Hamdi Bey’in en ünlü yapıtları arasındadır. Rıdvan Şükür,</font><font face="Arial,sans-serif"> </font><font face="Arial,sans-serif">Osman Hamdi Bey’in Resimlerini çoğunlukla yaz aylarını geçirdiği ve en sevdiği yer olan Gebze – Eskihisar’da bulunan ve bu gün müze ev olan evinde yaptığını söyledi, ayrıca arkeoloji ve müzecilik çalışmalarını sürdüren Osman Hamdi Bey’in ressamlığı hiçbir zaman ihmal etmediğini söyledi. .</font></div> </font></div> </div> </div> </font></div> </div> </div> </span></font></div> </span> <span> <div class="_pe_9 _pe_u1" tabindex="0"></div> </span>